Vítejte

Vítejte

neděle 19. listopadu 2017

Pečená kaše ze sladkých brambor (batátů)

Pečená kaše ze sladkých brambor (batátů) pro děti (nejen)


Recept je z knihy Superfood for superchildren z kapitoly pro batolata (1-3 roky). Přidala jsem pár vlastních postřehů a tipů.

Kaše je sladká, takže ji lze využít v případě, že vás trápí bažení, jen u diabetiků je potřeba s těmi sacharidy počítat.





Co je potřeba:
1 hrnek (200g) uvařených a rozmačkaných sladkých brambor (batáty)
1 banán
1 hrnek (250ml) plnotučného mléka
3 žloutky


Já uvařila celý jeden velký batát a bylo toho skoro 400g, takže jsem recept dělala z dvojnásobného množství (stačí 5-6 žloutků). Co s bílky? Můžete dát do lednice a další den udělat třeba low-carb palačinky nebo upéct kokosky, když bude brzy čas na cukroví, které lze dělat i nízkosacharidovou formou.

Postup:
Předehřejte troubu na 160°C.
Dejte všechny ingredience do mísy a mixujte dohromady do hladka. Mixovala jsem tyčovým mixérem. Stane-li se, že vám ujede ruka s mlékem a „těsto“ je moc řídké (má být řídké), až příliš tekuté, zkuste zaprášit kokosovou moukou, ale opravdu jen zlehka.
Vymažte 6 pečících misek (já měla napoprvé sklenice a šlo to). Připravte si vodní lázeň. Na hluboký plech/pekáč nalijte vroucí vodu do třetiny výšky misek.
Pečte 25 minut dokud není kaše hotová.Vyjměte z trouby a z vodní lázně. Trochu zchlaďte před podáváním. Pečení zohledněte vzhledem k vaší troubě a nádobě, ve které pečete. Já pekla kaši ve sklenicích skoro 40-45 minut a ve formičkách v horkovzdušné troubě při 150-160°C kolem 30-35 minut. Můžete kaši ochutnat a když se vám do ní nechce rýpat, tak sledujte, až povrch zmatní. Dokud je lesklý, dejte tomu ještě čas.
Kaši lze podávat teplou i studenou a můžete ji i zamrazit.
Můžete zkusit kaši upéct v zajímavých formičkách a různě dozdobit a servírovat tak při výjimečných příležitostech jako dezert. My dnes zdobili zakysanou smetanou se skořicí. Skořice by šla dát i rovnou do „těsta“. Můžete kaši na dochucení přelít zakysanou smetanou, smetanovým jogurtem, tvarohem či mixem toho všeho. Sypat můžete skořicí, strouhanou hořkou čokoládou, kokosem, oříšky...fantazii se meze nekladou. Samozřejmě se už bavíme o variantách pro starší děti, pro dospělé nebo až to vaše nejmenší přestane základní varianta bavit.

Další chutná možnost snídaní nejen pro vaše dítko, ale celou rodinu.


P.S.: Než jsem první várku u rodičů uklidila do lednice, stihl kaši zlikvidovat můj táta a divil se, čemu se divím.
Dnes mě pobavil manžel: „A to je jako zdravý, jo?“. Já:“No, oproti jiným věcem vlastně jo, vadí to?“. On:“Ne, já jen, že to je dobrý. Hodně dobrý.“. Trocha příjemného překvapení. Ono ty zdravé věci mohou být i chutné.

Tak dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pište prosím slušně a konstruktivně. Děkuji