Vítejte

Vítejte

pondělí 8. května 2017

Změny v přístupu ke vzniku a léčbě obezity, diabteu 2.typu a životního stylu vůbec?

Proč otazník? Protože to celé momentálně vstřebávám. Protože skoro nic z toho, co jsem dosud znala (i ze studií medicíny), dělala a zkoušela nemělo dlouhodobý efekt a zdraví mé a mé rodiny se nějak nezlepšilo, hledám stále "nové" cesty. Proč uvozovky? Protože novinky, které momentálně procházím a zpracovávám, vlastně zase takové novinky nejsou. Svým způsobem jsme to měli stále před očima, jen jsme byli slepí (stačí se prohrabat fyziologií, patofyziologií a biochemií těla - což znovu u/dělám). O čem mluvím.
Nejvíc a zatím nejlíp v češtině jsem na tyto novinky narazila na stránkách Margit Slimákové. Věnuje se výživě už hodně dlouho a i ona momentálně přehodnocuje některé věci, které sama roky propagovala. Určitě stojí za přečtení tento článek:
http://blog.aktualne.cz/blogy/margit-slimakova.php?itemid=28786

Nejvíce se momentálně hrabu v přednáškách DR. Jasona Funga. Původně nefrologa, kterého začalo štvát, že se mu pacienti vracejí a nelepší se. Ti s diabetem (cukrovkou) hlavně. Začal se problematice obezity a diabetu věnovat podrobněji a na jeho blog stránkách si toho můžete přečíst mnoho. Nyní jsou pro mě nejdůležitější jeho přednášky. Je to na několik hodin, takže mi bude trvat, než se tím prokoušu, protože při dětech času moc na vzdělávání nemám. Nicméně jakmile se mi podaří se vším prokousat, sepíšu co jsem si z toho pro sebe odnesla sem na blog. Třeba to taky někomu pomůže.

Pro začátek můžete shlédnout přednášku Zoe Harcombe, která se také věnuje výživě, obezitě a hlavně vyvracení zajetých špatných mýtů kolem životního stylu a stravování zejména. Je to původně matematička, takže její pohled je také víc než zajímavý:
 https://www.youtube.com/watch?v=Qriv0GbPyj4

A ano, zase se snažím zhubnout. Začínám chápat proč se mi některé věci staly. Například, že jsem nepřibrala i ve třetím těhotenství ZASE, ale že to byl vlastně další jojo efekt a co všechno k němu vedlo. I zdravý životní styl, který člověku nezlepší zdraví, tělo i mysl dlouhodobě je vlastně nanic. Musím pro sebe najít ten svůj pravý zdravý styl, tak uvidíme.

Hezký den všem!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pište prosím slušně a konstruktivně. Děkuji