Vítejte

Vítejte

pondělí 8. května 2017

Omeleta s jarní cibulkou a další tipy

Inspirace na snídani/večeři aneb variace na vejce


Nebojte se vajec. Že zvyšují cholesterol? Tak tato teorie je už dávno vyvrácená!!! K snídani si můžete dopřát vejce na tisíc způsobů. Vaječný bílek je bohatý na proteiny a žloutek obsahuje mnoho vitamínů, minerálů, cholin, např. selenium. Vejce jsou dobrým zdrojem luteinu, zeahanthinu, antioxidantů a můžou tak pomáhat zrakovým problémům jako např. makulární degeneraci, kataraktě. Cholesterol vajec může pomoci vašemu cholesterolovému profilu tím, že pomáhá měnit malé částice cholesterolu na ty větší, méně aterogenní (zjednodušeně pomůže snížit zlý cholesterol a zvýšit ten hodný). Žloutek nemůže být tak zlý, když se dává dětem do příkrmů. Do devíti měsíců věku se dává polovina vařeného žloutku a od devátého měsíce věku se dává už celý žloutek.


Snažím se o LCHF (low-carb high-fat) stravování (nejen). Zatím je to víc intuitivní než odborné, protože se stále učím a nejvíc příjemné práce mi zabere zjistit, co specificky vyhovuje mému tělu.

Zde je pár tipů na snídani či večeři. Je to na vás. Já to střídám podle toho, na co mám chuť. Není to nic nového, jen inspirace.


Omeleta s jarní cibulkou - 1 porce


Protože je jarní cibulka jarní, bude nyní k dostání v dobré kvalitě i ceně, takže proč to nevyužít.

Svazek jarní cibulky - pokrájela jsem celý
Máslo - plátek cca 3mm
2 vejce - rozšlehaná vidličkou se lžící šlehačky
1-2 plátky eidamu
sůl, pepř

Na pánvi jsem na mírném plameni rozpustila máslo, nalila rozšlehaná vejce se šlehačkou, solí a pepřem. Když vejce na spodku "tuhla", ale nahoře byla ještě tekutá, posypala jsem omeletu jarní cibulkou a přiklopila poklicí. Po necelé minutě na nejmenším plameni jsem pokladla plátky eidamu a opět zakryla pánev poklicí. Pod poklicí se omeleta krásně nadýchá a vypadá to, že je ne ze dvou ale tak skoro čtyř vajec. Jakmile se sýr trochu rozteče, sešoupnete omeletu na talíř tak, že ji v polovině překlopíte. Já ji jím jen tak. Na fotce je ještě plátek chleba, který jsem si dala jen na začátku, protože jsem měla kvůli kojení obavy z příliš přísné nízkosacharidové stravy. Teď už k vejcím pečivo nepotřebuji.



Míchaná vejce ( ze 3 ks) na másle se šunkou (1 obří plátek) a cherry rajčaty (na závěr prohřáté na pánvi).





Pocit, že jíte jedno a to samé můžete obalamutit právě různými variacemi přípravy. Jednou jen míchaná vejce na másle. Jindy se šunkou, sýrem, kvalitní slaninou, kořením, bylinkami, rajčaty a jakoukoli jinou zeleninou. Stejně tak obměníte omelety. Vejce můžete mít natvrdo, volské oko, ... Taky si říkejte, na jaký způsob to máte dnes. Když si řeknete "zase vejce", bude to znít takto nudně. Ale předtím jsem nejedla víc rozmanitěji. Vlastně člověk zajede do určitých kolejí a svůj běžný a základní jídelníček zase tak moc nemění, takže pro mě změna stravování neznamená větší nudu. Jde o to, jestli si tu nudu z jídla uděláte nebo ne.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pište prosím slušně a konstruktivně. Děkuji